WYmodeluj: Jak wirtualna rzeczywistość wspiera proces uczenia?

April 4, 2024
6 min

Najnowsze trendy w edukacji podkreślają znaczenie angażowania uczniów i tworzenia atrakcyjnych, interaktywnych sposobów na przekazywanie wiedzy. Zastosowanie wirtualnej rzeczywistości, które jeszcze kilka lat temu wydawało się być domeną przyszłości, staje się obecnie rzeczywistością w wielu placówkach oświatowych. Jak jednak można efektywnie wykorzystać VR do nauki? Odpowiedzi na to pytanie poszukamy w dzisiejszym wpisie, gdzie przyjrzymy się fascynującemu światu wideomodelowania w wirtualnej rzeczywistości.

WYmodeluj: Innowacyjna Aplikacja VR w Służbie Edukacji

WYmodeluj to innowacyjna aplikacja VR, dedykowana uczniom z niepełnosprawnością intelektualną oraz zaburzeniami ze spektrum autyzmu uczącym się w szkołach przysposabiających do pracy. Może być również wykorzystywana w szkolnictwie specjalnym do pracy z młodszymi uczniami. Aplikacja wykorzystuje technikę wideomodelowania, która polega na zastosowaniu technologii wspomagającej, w której wykorzystuje się nagrania. Modelowanie za pomocą nagrań wideo, kiedy jest realizowane właściwie, przynosi szereg pozytywnych efektów. Kluczowymi elementami sukcesu w tej metodzie są regularność, eksponowanie, przewidywalność i zrozumiałość, które skłaniają osobę do pełnego zaangażowania w procesie nauki.

Immersja: Zanurz Się w Nauce

Wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości w aplikacji WYmodeluj nie jest przypadkowe. Dzięki immersji, czyli zanurzeniu w wirtualnym świecie, uczeń może staje się aktywnym uczestnikiem prezentowanego procesu, co przekłada się na znacznie lepsze zapamiętywanie materiału. Co więcej, gogle VR eliminują wszelkie rozpraszacze zewnętrzne, ułatwiając koncentrację i przyswajanie kroków prezentowanej czynności, a atrakcyjność tego narzędzia sprawia, że uczniowie chętnie oglądają prezentowane materiały. Według badań naukowych, w wirtualnej rzeczywistości czas potrzebny na przyswojenie materiału lekcyjnego jest aż czterokrotnie krótszy niż w tradycyjnej metodzie nauki.

Twórczynie Aplikacji: Nauczycielki, Terapeutki, Pasjonatki

Aplikacja została stworzona przez Justynę Bogusław i Magdalenę Benedyk, absolwentki kursu Terapeuta VR we współpracy z Unicorn VR World. Obie terapeutki pracują na co dzień w Zespole Szkół Specjalnych nr 1 w Zielonej Górze, która z wieloma sukcesami wykorzystuje nowoczesne technologie, w tym VR, wspierając naukę swoich uczniów. Justyna i Magdalena wykorzystują wirtualną rzeczywistość w swojej codziennej pracy w szkole przysposabiającej do pracy, która kształci młodzież z umiarkowaną lub znaczną niepełnosprawnością intelektualną oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi. Jej celem jest przygotowanie uczniów do ról społecznych i samodzielnego dorosłego życia. Kształcenie opiera się na programie dla szkół specjalnych przysposabiających do pracy. Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne oraz oceny opisowe dokumentują postępy uczniów, a po ukończeniu cyklu kształcenia, młodzież zdobywa umiejętności przydatne na rynku pracy.

Justyna Bogusław i Magdalena Benedyk - twórczynie aplikacji

Edukacja staje się coraz bardziej interaktywna i dostosowana do potrzeb uczniów dzięki zastosowaniu wirtualnej rzeczywistości. WYmodeluj to przykład innowacyjnej aplikacji VR, która pomaga uczniom z niepełnosprawnościami w procesie nauki. Dzięki wideomodelowaniu w wirtualnej rzeczywistości, edukacja staje się bardziej angażująca i efektywna. To fascynujący krok w kierunku przyszłości edukacji, który otwiera nowe horyzonty dla uczniów i nauczycieli.

Najlepiej obejrzyjcie i posłuchajcie samych autorek tej innowacji:

Autorki zapraszają też na bloga, gdzie znajdują się instrukcje i materiały do pobrania: www.wymodeluj.blogspot.com

Blog

Nasze ostatnie posty

Wokół VR w edukacji nadal krąży wiele mitów. Odkryj, jak technologia VR może zmieniać naukę, terapię i wspierać rozwój uczniów. Czy VR naprawdę jest drogie, trudne w obsłudze lub szkodliwe? Sprawdź!
Wirtualna rzeczywistość (VR) coraz częściej znajduje swoje zastosowanie w edukacji, przynosząc korzyści zarówno uczniom, jak i nauczycielom. Wprowadzenie VR do szkół może m.in. znacząco zwiększyć motywację uczniów, poprawić wyniki nauki oraz wspierać osoby ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Wirtualna rzeczywistość (VR) w medytacji i relaksacji otwiera przed nami zupełnie nowe możliwości. Tradycyjna medytacja od lat była ceniona za swoje korzyści dla zdrowia psychicznego i fizycznego. Teraz, dzięki VR, możemy przenieść te praktyki na wyższy poziom, oferując bardziej angażujące i skuteczne doświadczenia.